- Cultural heritage for qualitative education of contemporary human
- Providing internationally comparable civic education studies
- Quality of adult education for promoting youth inclusion in Europe
- Pedagogical leadership, career choice and quality of education in Latvia
- Teacher ethics and the development of transversal competences (21st century skills)
- Development of socio-emotional competence in adolescents
- Theoretical background based on the study of foreign experience
- Adult learning experience and knowledge construction
- Youth education planning and national identity
Aspect 1 "Human and education"
Tēma tiek aplūkota, īpaši uzsverot, no vienas puses, kultūras un pilsoniskās audzināšanas aspektus izglītībā, un, no otrās puses, pedagoģiskās līderības saistību ar izglītības kvalitāti. Pētniecības apakšprojekti:
- Kultūras mantojums kvalitatīvai mūsdienu cilvēka izglītībai (vad. I. Ķestere);
- Starptautiski salīdzinošo pilsoniskās izglītības pētījumu nodrošināšana (vad. A. Geske);
- Pieaugušo izglītības kvalitāte jauniešu iekļaušanās sekmēšanai Eiropas vienotajā dzīves un darbības telpā (vad. I. Maslo, I. Gehtmane-Hofmane);
- Pieaugušo mācīšanās pieredze un zināšanu konstruēšana (vad. I. Gehtmane-Hofmane);
- Skolotāju ētika un transversālo kompetenču (21. gs. prasmju) attīstība izglītības kvalitātes sekmēšanai (vad. M. Fernandezs, T. Pīgozne);
- Pedagoģiskā līderība, karjeras izvēle un izglītības kvalitāte Latvijas izglītības iestādēs (vad. M. Fernandezs, S. Surikova);
- Ārvalstu pieredzes izpētē balstīts teorētiskais pamatojums kompetenču pieejas īstenošanai Latvijā (vad. I. Odiņa);
- Sociāli emocionālās kompetences attīstība pusaudžiem ar institucionālās aprūpes pieredzi (vad. Ļ. Vasečko);
- Jauniešu izglītības plānošana un valstiskā identitāte (vad. A. Koļesovs).