Aspect 1 "Human and education"

Tēma tiek aplūkota, īpaši uzsverot, no vienas puses, kultūras un pilsoniskās audzināšanas aspektus izglītībā, un, no otrās puses, pedagoģiskās līderības saistību ar izglītības kvalitāti. Pētniecības apakšprojekti:

  1. Kultūras mantojums kvalitatīvai mūsdienu cilvēka izglītībai (vad. I. Ķestere);
  2. Starptautiski salīdzinošo pilsoniskās izglītības pētījumu nodrošināšana (vad. A. Geske);
  3. Pieaugušo izglītības kvalitāte jauniešu iekļaušanās sekmēšanai Eiropas vienotajā dzīves un darbības telpā (vad. I. Maslo, I. Gehtmane-Hofmane);
  4. Pieaugušo mācīšanās pieredze un zināšanu konstruēšana (vad. I. Gehtmane-Hofmane);
  5. Skolotāju ētika un transversālo kompetenču (21. gs. prasmju) attīstība izglītības kvalitātes sekmēšanai (vad. M. Fernandezs, T. Pīgozne);
  6. Pedagoģiskā līderība, karjeras izvēle un izglītības kvalitāte Latvijas izglītības iestādēs (vad. M. Fernandezs, S. Surikova);
  7. Ārvalstu pieredzes izpētē balstīts teorētiskais pamatojums kompetenču pieejas īstenošanai Latvijā (vad. I. Odiņa);
  8. Sociāli emocionālās kompetences attīstība pusaudžiem ar institucionālās aprūpes pieredzi (vad. Ļ. Vasečko);
  9. Jauniešu izglītības plānošana un valstiskā identitāte (vad. A. Koļesovs).