Results in 2018

Publicētie raksti:

  1. Ķestere, I., Kaļķe, B. (2018). Controlling the image of the teacher’s body under authoritarianism: The case of Soviet Latvia (1953 – 1984). Paedagogica Historica, Vol.54 (1-2), 184-203. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00309230.2017.1358289
  2. Kestere, I. (2018). Breaking the Tongue: Language, Education and Power in Soviet Ukraine, 1923–1934 : by Matthew D. Pauly, University of Toronto Press, 2014. Book Review. Paedagogica Historica, 54 (3), 377-381. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00309230.2016.1151262
  3. Ķestere, I., Rubene, Z. (2018). The Soviet New Man with a Female Body // Education and Nature. International Standing Conference of the History of Education (ISCHE 40). Book of Abstracts. Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin, 529-530.
  4. Iveta Kestere; Arnis Strazdins; Kitija Valeina. (2018). Reform of Education, Vision of Hope. In Geert Thyssen and Fabio Pruneri (Eds), Looking Back Going Forward: School_Time in Flux and Flow in Europe and Beyond, Chapter 9, pp. 57-60. EERA Network 17 - Histories of Education. 
  5. Strazdins, A. (2018). Between education and work: childhood construction in rural space of the North Western province of Russian Empire at the turn of the 19/20th. centuries (the case of Eastern Latvia) // Education and Nature. International Standing Conference of the History of Education (ISCHE 40). Book of Abstracts. Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin, 294-295 https://eera-ecer.de/publications/e-booklooking-back-going-forward-school-time-in-flux-and-flow-in-europe-and-beyond/
  6. Strazdins, A. (2018). Shaping the “ideal citizen” of the Russian Empire: a case study of schooling in Eastern Latvia at the turn of the 19th and 20th centuries/ Genovesi, G. (edit.), Richerchie Pedagogiche. Educazione & Utopia. Parma.
  7. Geikina, L., Rubene, Z., Ozola, I. (2018). Erziehungsrichtlinien in den Schulen Lettlands: Geplanter Misserfolg oder Chance für einen Neuanfang in der Bildung? Theodor-Litt-Jahrbuch 2018/11 : Integration und Wertebildung. Eckpfeiler der politischen Bildung Leipzig : Leipziger Universitätsverlag, 2018. S.61-72. ISBN 9783960232179. ISSN 1439-1805.
  8. Rubene, Z. (2018) The Portret of a Contemporary Child and Youngster in the Global Education Space. International Journal of Smart Education and Urban Society, Vol. 9, N 3 (2018), p.17-26.
  9. Elksne, G., Rubene, Z. (2018). Emocionālā labizjūta skolā = Emotional Well-Being in Schools. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība : Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2018. gada 25.-26. maijs = Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference, May 25th-26th, 2018 / Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. Izglītības, valodu un dizaina fakultāte Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Vol.2, 116.-125.lpp.
  10. Rubene, Z., Svece, A. (2018). Kritiskās domāšanas attīstīšana izglītībā Latvijā: situācijas analīze un pilnveides perspektīvas. Kūle, M. (red.) Kritiskā domāšana. Izglītība. Spriestspēja. Rīga, LU FSI, 13.-23.lpp. ISBN 978-9934-506-54-3

Sagatavotie un iesniegtie projekti:

LU Akadēmiskās attīstības projekts AAP LU reģ. Nr. 2017/40d Vienotas starpaugstskolu doktora studiju programmas “Pedagoģija” (Latvijas Universitāte, Daugavpils Universitāte, RPIVA, Rēzeknes Tehnoloģiju Akadēmija un Liepājas Universitāte) vīzijas izstrāde.

Pašlaik aktuālie projekti:

  1. COST programmas akcija CA16213 New Exploratory Phase in Research on East European Cultures of Dissent.
  2. Spānijas Ministerio De Economía, Industria Y Competitividad finansēta programma Convocatoria 2017 Proyectos De I+D+I, Del Programa Estatal De Investigacion, Desarrollo E Innovacion Orientada A Los Retos De La Sociedad (Ref.: EDU2017-89646-R). Projekts Analysis of the audio-visual representations of the education showed in documentaries and newsreels under European totalitarianisms.

Citi sasniegumi:

  1. I.Ķestere. Recenzēšana zinātniskajiem žurnāliem, kas atrodas SCOPUS/WoS 'Paedagogica Historica' un 'History of Education' Abus izdod Routledge/Taylor&Francis Group. Starptautiskās redkolēģijas locekle SCOPUS/WoS žurnālā 'Paedagogica Historica', ko izdod Routledge/Taylor&Francis group.
  2. I.Ķestere, Z.Rubene. Recenzēšana 'Paedagogica Vilnensia', ko izdod Vilniaus universitetas. Redkolēģijas locekle Viļņas universitātes zinātniskā žurnālā 'Acta Paedagogica Vilnensia'
  3. I.Ķestere. Atbildīgā redaktore (kopā ar B.Kaļķi) LU zinātniskajiem rakstiem 'Pedagoģijas un skolotāju izglītība' 816.sējums. Latvijas Universitāte, 2018. ISSN 1407-2157. 
  4. I.Ķestere. SPECIES konference Lozanas universitātē, Šveice. Referāts kopā ar L.Znotiņu.
  5. I.Ķestere. ISCHE konference Berlīnē, Humboldta universitāte, Vācija. 3 referāti. Paneļa organizēšana. Sesiju vadība.
  6. I.Ķestere. ECER Bolzano universitāte, Itālija. Referāts. Sesiju vadība. NW17 (Histories of Education) vadība.
  7. I.Ķestere. Pasaules latviešu zinātnieku kongress. Dalība apaļā galda diskusijā.
  8. I.Ķestere. European Educational Research Association (EERA) un LU projektā  'History of Education Doctoral Summer School' iesaistīti PPMF doktoranti Arnis Strazdiņš, Kitija Valeiņa, Darja Grehova un maģistrante Agnese Hercmane un Vēstures un filozofijas fakultātes maģistrante Liene Riekstiņa.
  9. Doktorantu A.Strazdiņa un K.Valeiņas referāti ISCHE konferencē Berlīnes Humboldt universitātē.
  10. Doktoranta A.Strazdiņa referāts SPECIES konference Lozanas universitātē, Šveicē.
  11. Z.Rubene. Zinātnisko rakstu sērijas “History of Education”, idevniecība “Aracne”, Rome, Itālija, zinātniskās komitejas biedre.