Quality of adult education for promoting youth inclusion in Europe (manager I.Maslo, 2016-2017; I.Gehtmane-Hofmane, 2018-2019)

Nosaukums angļu valodā: Adult Education as a Means for Active Participatory Citizenship

Pētījuma ietvars

LU dalība Eiropas 2016-02-01 / 2019-01-31 projektā EduMAP “Adult Education as a Means for Active Participatory Citizenship”, Project reference: 693388 H2020-EU.3.6. - SOCIETAL CHALLENGES - Europe In A Changing World - Inclusive, Innovative And Reflective Societies. http://cordis.europa.eu/project/rcn/200113_en.html

Projekta mērķis:

The existing research and policy reports show that adult education policies and practices are designed and carried out in ways and using means which are not always appropriate to vulnerable minority groups. In the EduMAP Project the diversity of societal participation and the wide range of cultural contexts and communicative practices among learners will be acknowledged. In particular, the educational needs of young people with low levels of basic and functional literacy, with deficient language and cultural skills (foreign newcomers, ethnic minorities), those who have dropped out of school and those not in education or training due to handicap, are in the focus of the project. The main research question is: What policies and practices are needed in the field of adult education to include young adults at risk of social exclusion in active participatory citizenship in Europe?

Through the implementation of six work packages, EduMAP will help European, national and local policymakers, educational authorities and educators to tailor adult education policies and practices to meet the needs of young adults with low levels of education or who are otherwise in a vulnerable position. The project will provide comprehensive analyses and practical insights on the efficacy of the European adult education system in preventing social exclusion and compile an inventory of successful initiatives and communicative practices in and outside the EU. Communicative ecologies in the field of adult education will be mapped and analysed, and the findings will be utilized to create innovative platforms for enhancing dialogue between the providers and potential users of educational initiatives. An IDSS will be developed for the use of policymakers and other stakeholders. The fundamental aim is to help policymakers and educational agencies to ensure that the young generations as a whole are able to acquire the skills needed to fully participate in European societies and the labour market

Dalībvalstis:

Coordinator: Tampereen Yliopisto, Finland

Participants: Tallinn University, Estonia; Foredata OY, Finland; Deutscher volkshochschul-verband EV, Germany; Aristotle University of Thessaloniki, Greece;

University of Szeged, Hungary; Royal Melbourne Institute of Technology - Spain SL, Spain; Ankara Sosyal Bilimler Universitesi, Turkey; University College London, United Kingdom

3 gadu pētniecības projekta mērķis (KĀPĒC PĒTĪSIM?)

Palīdzēt Eiropas, valsts un vietējās politikas veidotājiem, izglītības pārvaldes institūcijām un pedagogiem saprast, kāda politika un prakse ir vajadzīga pieaugušo izglītības jomā, lai jauniešiem nedraudētu sociālā atstumtība Eiropā.

Projekta uzdevumi (KO PĒTĪSIM?)

2016.gadā

  1. Mūžmācīšanās situācijas analīze vēsturiskajā perspektīvā, likumdošana,  galvenie dalībnieki un finansēšanas instrumenti saistībā ar mazaizsargātiem jauniem pieaugušajiem (ārvalstu jauniebraucēji, etnisko minoritāšu grupas, mācības priekšlaicīgi pārtraukušie, invalīdi u.c. Latvijas  kontekstā).
  2. Datu bāžu analīze saistībā ar datu pieejamību  par mazaizsargātiem jauniem pieaugušiem (ārvalstu jaunpienācēji, etnisko minoritāšu grupas, skološanu pārtraukušie, invalīdi u.c. Latvijas aktuālajā  kontekstā), lai notiektu, kādi dati  pastāv, pietrūkst, datu pieejamības adekvātums, pilnveides vajadzības.

2017.gadā

  1. Lauka pētījums
  2. Fokusa grupas diskusijas ar mazaizsargātiem jauniem pieaugušajiem lokālajos kontekstos.
  3. Iegūto datu sagatavošana analīzei (kvalitatīvo audio/video datu transkribēšana un tulkošana angļu valodā), lai noteiktu, kas būtu darāms, lai nodrošinātu  mazaizsargātiem jauniem pieaugušajiem  izglītības iespējas.

2018.gadā

  1. Politikas veidotāju apaļā galdā diskusija par pētījuma starptautiski salīdzinošiem rezultātiem ( situācija).
  2. Datorizētā prototipu noteikšana lēmuma pieņemšanai par  nepieciešamo atbalsta sistēmu  neaizsargātajiem jauniešiem-pieaugušajiem dažādās valstīs politikas veidotājiem.

2019.gadā

  1. Politikas veidotāju apaļā galda diskusija par pētījuma starptautiski salīdzinošiem rezultātiem (nepieciešamas atbalsta sistēmas dažādās valstīs: kopīgais, specifiskais).

Plānotie rezultāti

Pētniecības un attīstības projekti un līgumdarbi, tai skaitā starptautiskie – skaits un piesaistītais finansējums:

Līgumdarbs ap 2000 €  - 2016.-2019. g. EU Horizon 2020 programmas projekta ,,Adult Education as a Means for Active Participatory Citizenship”, EC/H2020/693382/EU 693388 - EduMAP http://www.uta.fi/edu/en/research/projects/edumap/index.html

Irina Maslo - 2016.-2017.g.

Ilona Gehtmane-Hofmane - 2016.-2019.g.

ES struktūrfondu un citu fondu piesaistītais finansējums;

Vienlaikus tas ir arī ASEM LLL Hub RN2 projekts, līdzfinansējums (ASEM LLL Hub kārtējām sanāksmēm, konferencēm, komandējumiem) -  ap 20.000 € uz trim gadiem. Darbs netiek apmaksāts.

Elīna Maslo - ASEM LLL Hub RN 2 tīkla līdzkoordinatore, Latvijas Universitāte.

Zinātniskās publikācijas Web of Science vai SCOPUS – 2 (projekta koppublikācijas), viena 2016.gadā, viena 2017.gadā;

Citas zinātniskās publikācijas – 2 (projekta rezultātu izplatīšana Latvijā, ASEM valstīs):

Viena 2018. gadā, viena 2019.gadā ;

Intelektuālais īpašums (patenti, licences līgumi u.c.) - nav paredzēts;

Aizstāvētie promocijas darbi – 1 ( 2018.gads, Ilona Gehtmane-Hofmane) :

Aizstāvētie maģistra darbi –  1 (Sintija Kalniņa, 2017. gads);

Citi rezultāti, kas sekmē bāzes un snieguma finansējuma pieaugumu nākotnē:

Iekļaušanās Horizon 2020 projektā;

Nodarbināta viena doktorante un viena maģistrante.

Iesaistītais personāls: 

  1. Irina Maslo - vadītāja
  2. Elīna Maslo – vadošā pētniece
  3. Ilona Gehtmane-Hofmane – pētniece, doktorante
  4. Sintija Kalniņa - maģistrante
  5. Manuels Fernandezs – vadošais pētnieks
  6. Dita Nīmante - vadošais pētnieks