Results in 2017

Ir iesniegts žurnālā/grāmatā, kas ir indeksēts WoS/Scopus:

  1. Sandra B. Sebre,  Anika Miltuze, Mihails Limonovs "Adolescent Problematic Internet Use Risk Factors:  Hyperactivity, Inconsistent Parenting, Dissociation and Maladaptive Cognitions"" iesniegts "Journal of Child and Family Studies".
  2. Miltuze Anika, Sebre B. Sandra, Vedeņedeva  Veronika „Preschool child’s mother’s parenting practices and active involvement with child’s digitally-based activity in relation to child’s prosocial or problematic behavior”, iesniegts Proceedings of the International Scientific Conference SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Rēzekne.

Publicēts kādā citā izdevumā, kas ir indeksēts ERIH, EBSCO u.c.

  1. Mihails Limonovs & Sandra Sebre. Datorspēļu prosociālas vai agresīvas lomas spēlēšanas ietekme uz jauniešu agresīvām izjūtām un prosociālo spriešanu. publicēts "Baltic Journal of Psychology".

Publicēts starptautiskā izdevumā, kas nav indeksēts:

  1. Sebre, S., Miltuze, A. &  Limonovs, M. (2017). Video game content associated with prosocial behavior, socioemotional concerns and compulsive gaming. 18th European Conference on Developmental Psychology Abstract Book, Utrecht, Netherlands.
  2. Miltuze, A. & Sebre, B. (2017). Preschool children’s mothers’ active engagement with their child’s digitally-based activity in relation to child’s  behavior problems and prosocial behavior. 18th European Conference on Developmental Psychology Abstract Book, Utrecht, Netherlands.

Iesniegti un apstiprināti projekti:

Sebre, S., Jusiene, R., Chun-Li Wu, J. (2017) School-aged children’s internet use in relation to socioemotional development and parenting practices in Latvia, Lithuania and Taiwan: A longitudinal study. Project approved and funded by the Mutual funds Taiwan – Latvia – Lithuania cooperation project (2018-2020) – projektā piedalīsies Anika Miltuze un Mihails Limonovs. 

Izstrādātas un aprobētas analītiskās pētniecības un datu apstrādes metodes:

  1. Prosociālas un morālās spriešanas mērīšanas instruments (Objective Measure of Prosocial Moral Reasoning, Gustavo, Eisenberg, & Knight, 1992).
  2. Četras dilemmas pirmsskolas bērnu prosociālās spriešanas novērtēšanai (Preschool Children’s Moral Reasoning Dilemas, Eisenberg, 1986).

  3. Problemātiskās interneta lietošanas skala – (Problematic Internet Use, based upon the Compulsive Internet Use Scale (Meerkerk et al., 2009).

  4. Dezadaptīvo kognīciju skala – Maladaptive Cognitions Scale, based upon Li et al. (2010).

  5. Alabamas audzināšanas skalas (Alabama Parenting Questionnaire, Frick, 1991) precizēšana ar faktora analīzes palīdzību. 

Noslēgti starpinstitūciju līgumi:

S.Sebre. Tiks slēgts starptautisks līgums saistībā ar Latvijas-Lietuvas-Taivānas projektu, kas nozīmēs starptautisku līgumu arī ar Viļņas Universitāti un Taipejas Nacionālās izglītības universitāti (National Taipei University of Education).

Citi sasniegumi:

  1. S.Sebre. Uzstāšanās konferencē:  Sebre, S., Miltuze, A. & Limonovs, M. (2017). Pusaudžu un jauniešu interneta lietošanas saistībā ar psiholoģiskiem un sociāliem aspektiem. Latvijas Universitātes 75. zinātniskās konferences Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Plenārsēde "Cilvēks, tehnoloģijas un izglītības kvalitāte".
  2. M.Ļimonovs. 2017.gada pavasarī 350 pusaudžu/jauniešu aizpildīto datu ievadīšana SPSS failā un datu apstrāde. Rudenī – papildus 310 pusaudžu un jauniešu aizpildīto datu ievadīšana SPSS failā un datu apstrāde. Longitudinālo datu sakopošana un apstrāde.
  3. V.Vedeņejeva. Pētījumā izmantoto aptauju paketes sakopošana un sagatavošana. Aptauju izdalīšana pirmsskolas iestādēs un  skolās. Aptauju savākšanas un sagatavošana datu ievadīšanai. Kopā ievāktas 660 aptaujas no skolām un 120 aptaujas no pirmsskolas izglītības iestādēm.