The main research directions in 2020–2024
In 2021, within the research project “Human, Technologies and Quality of Education” nine research sub-projects are implemented:
- Skolēnu digitālās mācīšanās resursi tikumu iedzīvināšanai un caurviju prasmju pilnveidei izglītības satura reformas kontekstā Latvijā (manager T.Pīgozne);
- Skolu vadītāju un skolotāju profesionālās kompetences pilnveide skolēnu tikumiskās audzināšanas veicināšanai skolā (manager S.Surikova);
- Darbinieku piemērotības un potenciālās attīstības novērtēšanas metodes izstrāde II (manager I.Austers);
- Topošo skolotāju metakognitīvo prasmju pilnveide studiju procesā (manager I.Briška);
- Dizaina produktu radīšanas apguve studiju procesā topošajiem dizaina un tehnoloģiju pedagogiem (manager M.Urdziņa-Deruma);
- Iekļaujoša augstākā izglītība: akadēmiskā personāla un studentu pieredzes izpēte (manager S.Baranova);
- Bērna vecāku emociju regulācija, audzināšanas pieejas, bērna emociju regulācija un to saistība ar bērna attiecību grūtībām (manager S.Sebre);
- Piederības Latvijai psiholoģisko sastāvdaļu loma uztvertā sociālā konteksta un emigrācijas nodomu mijiedarbībā universitātes studentiem (manager A.Koļesovs);
- Skolotāju konverģentas un diverģentas domāšanas saistība ar iesaisti izglītības pārmaiņās (manager M.Raščevska).
In 2020, within the research project “Human, Technologies and Quality of Education” fifteen research sub-projects are implemented:
- Tehnoloģiju resursu izmantošanas piedāvājums STEM millenium paaudzes jēgpilnas digitālās mācīšanās pieprasījumam kompetenču pieejas realizācijai izglītības satura reformas kontekstā Latvijā (manager T.Pīgozne);
- Skolēnu tikumiskās audzināšanas jautājumu izpēte Latvijas izglītības satura reformas kontekstā (manager S.Surikova);
- Vizuāla darbība kā caurviju kompetence mācīšanās procesā (manager A.Avotiņa);
- Skolotāja profesionālās karjeras veidošanās nosacījumi sākotnējās skolotāju izglītības studiju procesā izglītības pārmaiņu kontekstā (manager G.Kraģe);
- Padomju bērnība publiskās vēstures diskursā (manager I.Ķestere);
- Izglītības pētījumu pieredze dažādu akadēmisko kopienu kontekstā (manager M.Depāpe);
- Kultūras izpratnes īstenošana pamatizglītībā pārmaiņu kontekstā (manager I.Briška);
- Digitālo prasmju apguves saistība ar skolēnu sasniegumiem lasīšanā PISA 2018 (manager R.Kiseļova);
- Skolotāju studiju programmu kandidātu atlasei paredzētā oriģināla konstrukta instrumenta “Skolotāja konverģentās un diverģentās domāšanas tests” faktoriālā validitāte un ticamība (manager M.Raščevska);
- Talantīgo skolēnu mācīšana un mācīšanās dizainā un tehnoloģijās vispārizglītojošajā skolā (manager M.Urdziņa-Deruma);
- Pieejamība un iekļaušanās augstākajā izglītībā: X gadījuma analīze (manager D.Nīmante);
- Jaunā mācību satura ieviešanas gaitas novērtēšana (manager S.Umbraško);
- Kolektīvā muzicēšana kā kulturālas mācīšanās process (manager G.Bernāts);
- Vainlendas adaptīvās uzvedības aptaujas, trešais izdevums (Vineland Adaptive Behavior Scales III) adaptācija latviešu valodā sākumskolas vecuma bērniem (manager S.Sebre);
- Uztvertais atbalsts akadēmiskajā jomā studentu piederības Latvijai un emigrācijas nodomu prognozē (manager A.Koļesovs).