Galvenie pētījumu virzieni 2020.–2024. gadā
2021. gada pētniecības projekta "Cilvēks, tehnoloģijas un izglītības kvalitāte" ietvaros tiek īstenoti 9 pētniecības apakšprojekti:
- Skolēnu digitālās mācīšanās resursi tikumu iedzīvināšanai un caurviju prasmju pilnveidei izglītības satura reformas kontekstā Latvijā (vad. T.Pīgozne);
- Skolu vadītāju un skolotāju profesionālās kompetences pilnveide skolēnu tikumiskās audzināšanas veicināšanai skolā (vad. S.Surikova);
- Darbinieku piemērotības un potenciālās attīstības novērtēšanas metodes izstrāde II (vad. I.Austers);
- Topošo skolotāju metakognitīvo prasmju pilnveide studiju procesā (vad. I.Briška);
- Dizaina produktu radīšanas apguve studiju procesā topošajiem dizaina un tehnoloģiju pedagogiem (vad. M.Urdziņa-Deruma);
- Iekļaujoša augstākā izglītība: akadēmiskā personāla un studentu pieredzes izpēte (vad. S.Baranova);
- Bērna vecāku emociju regulācija, audzināšanas pieejas, bērna emociju regulācija un to saistība ar bērna attiecību grūtībām (vad. S.Sebre);
- Piederības Latvijai psiholoģisko sastāvdaļu loma uztvertā sociālā konteksta un emigrācijas nodomu mijiedarbībā universitātes studentiem (vad. A.Koļesovs);
- Skolotāju konverģentas un diverģentas domāšanas saistība ar iesaisti izglītības pārmaiņās (vad. M.Raščevska).
2020. gada pētniecības projekta "Cilvēks, tehnoloģijas un izglītības kvalitāte" ietvaros tiek īstenoti 15 pētniecības apakšprojekti:
- Tehnoloģiju resursu izmantošanas piedāvājums STEM millenium paaudzes jēgpilnas digitālās mācīšanās pieprasījumam kompetenču pieejas realizācijai izglītības satura reformas kontekstā Latvijā (vad. T.Pīgozne);
- Skolēnu tikumiskās audzināšanas jautājumu izpēte Latvijas izglītības satura reformas kontekstā (vad. S.Surikova);
- Vizuāla darbība kā caurviju kompetence mācīšanās procesā (vad. A.Avotiņa);
- Skolotāja profesionālās karjeras veidošanās nosacījumi sākotnējās skolotāju izglītības studiju procesā izglītības pārmaiņu kontekstā (vad. G.Kraģe);
- Padomju bērnība publiskās vēstures diskursā (vad. I.Ķestere);
- Izglītības pētījumu pieredze dažādu akadēmisko kopienu kontekstā (vad. M.Depāpe);
- Kultūras izpratnes īstenošana pamatizglītībā pārmaiņu kontekstā (vad. I.Briška);
- Digitālo prasmju apguves saistība ar skolēnu sasniegumiem lasīšanā PISA 2018 (vad. R.Kiseļova);
- Skolotāju studiju programmu kandidātu atlasei paredzētā oriģināla konstrukta instrumenta “Skolotāja konverģentās un diverģentās domāšanas tests” faktoriālā validitāte un ticamība (vad. M.Raščevska);
- Talantīgo skolēnu mācīšana un mācīšanās dizainā un tehnoloģijās vispārizglītojošajā skolā (vad. M.Urdziņa-Deruma);
- Pieejamība un iekļaušanās augstākajā izglītībā: X gadījuma analīze (vad. D.Nīmante);
- Jaunā mācību satura ieviešanas gaitas novērtēšana (vad. S.Umbraško);
- Kolektīvā muzicēšana kā kulturālas mācīšanās process (vad. G.Bernāts);
- Vainlendas adaptīvās uzvedības aptaujas, trešais izdevums (Vineland Adaptive Behavior Scales III) adaptācija latviešu valodā sākumskolas vecuma bērniem (vad. S.Sebre);
- Uztvertais atbalsts akadēmiskajā jomā studentu piederības Latvijai un emigrācijas nodomu prognozē (vad. A.Koļesovs).