LU akadēmiskās attīstības projekts "Profesoru un doktorantu zinātniskās darbības integrācija pedagoģijas doktora studijās vienotā Eiropas augstākās izglītības telpā"
Projekta vadītāja: Dr. habil. paed., prof. Irīna Maslo
Projekta īstenošanas laiks: no 01.08.2008. līdz 15.12.2008.
Projekta mērķis: profesoru un doktorantu aktīvā līdzdalība starptautiskajā zinātniskajā darbībā aktuālos pētniecības virzienos vienotā Eiropas augstākās izglītības telpā.
Projekta īstenotāji: LU Pedagoģijas doktora studiju padome, LU PPF profesori, LU PPF PZI pētnieki, 72 doktoranti, sadarbības universitāšu profesori un doktoranti.
Projekta rezultāti:
Līdzfinansēts Starptautisks projekts starptautiski salīdzinošajā pētniecībā (Leipcigas Universitāte). Projekta ietvaros LU PPF Pedagoģijas nodaļa un LU PPF PZI sadarbībā ar Leipcigas Universitāti organizēja starptautisku konferenci „Speciālā un iekļaujošā izglītība Latvijā un Vācijā” (no 24.09.2008. līdz 28.09.2008). Konferencē LU un Leipcigas universitātes docētāji un doktoranti prezentēja savus 2008. gadā Vācijā publicētus pētījumu rezultātus un 2009. gada Leipcigas konferencei plānotus referātus.
Projekta ietvaros izdots starptautisks zinātnisko rakstu krājums:
Maslo, Irina; Kiegelmann, Mechthild; & Huber, L. Günter (Eds.) Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Authors: Maslo, Irina; Kiegelmann, Mechthild; Huber, Günter; Gento, Samuel; Medina, Antonio; Domínguez, Concepción; Herfort, Inge; Weiss, Andreas; Witzel, Andreas; Ullrich, Annette; Wood, Wendy; Cook, Leslie; Pigozne, Tamara; Sánchez Romero, Cristina; Surikova, Svetlana; Fernate, Andra; Luka, Ineta; Flavian, Heidi; Birzina, Rita; Organisjana, Karine; & Koke, Tatjana. Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, 258 p. ISBN 978-3-9812701-1-2
Rakstu krājumā apkopoti starptautiski recenzēti promocijas pētījumi, kuros ir integrēta kvalitatīvā un kvantitatīvā pētniecības pieeja, kā arī starptautiskās sadarbības pētniecības pieeja, kas ļāva uzlabot Latvijas promocijas pētījumu metodoloģiju:
Maslo, Irina; Kiegelman, Mechthild (2008). Introduction and Overview. In: Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Maslo, I., Kiegelmann, M., & Huber, G.L. (Eds.) Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, pp.7-19. ISBN 978-3-9812701-1-2
Maslo, Irina; Huber, Günter L. (2008). From Quasi-Experimental to Qualitative Approach: Use of Mixed Methods in the International Collaboration of Researchers. In: Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Maslo, I., Kiegelmann, M., & Huber, G.L. (Eds.) Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, pp.20-37. ISBN 978-3-9812701-1-2
Pigozne, Tamara; Maslo, Irina (2008). A Qualitative Approach to Research of Integration as Value Orientation of Youth in Rezekne, Latvia, in a Multicultural Media Environment as a Learning Place. In: Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Maslo, I., Kiegelmann, M., & Huber, G.L. (Eds.) Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, pp.110-122. ISBN 978-3-9812701-1-2
Surikova, Svetlana (2008.) A Qualitative Approach to Research of Understanding of Children’s Social Competence and the Opportunities for Its Development. In: Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Maslo, I., Kiegelmann, M., & Huber, G.L. (Eds.) Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, pp.135-147. ISBN 978-3-9812701-1-2
Fernate, Andra (2008.) A Combination of Quantitative and Qualitative Research Methods for Data Sequential Analysis in PhD Thesis “Transdisciplinarity of Learning for Promoting Physical Literacy”. In: Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Maslo, I., Kiegelmann, M., & Huber, G.L. (Eds.) Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, pp.148-166. ISBN 978-3-9812701-1-2
Luka, Ineta (2008). An Evaluation Research for Supporting of Students’ ESP Competence in the Studies of a Higher Educational Establishment. In: Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Maslo, I., Kiegelmann, M., & Huber, G.L. (Eds.) Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, pp.167-186. ISBN 978-3-9812701-1-2
Birzina, Rita (2008). Implementation of Humanistic Principles of Teaching for Improving Learning of ICT for Adult students. In: Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Maslo, I., Kiegelmann, M., & Huber, G.L. (Eds.) Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, pp.195-217. ISBN 978-3-9812701-1-2
Oganisjana, Karine; Koke, Tatjana (2008). Developing Students’ Enterprise: the Gap between the Needs and the Reality. In: Qualitative Psychology in the Changing Academic Context. Qualitative Psychology Nexus: Vol. 6. Maslo, I., Kiegelmann, M., & Huber, G.L. (Eds.) Germany, Tübingen: Center for Qualitative Psychology, pp.218-233. ISBN 978-3-9812701-1-2
Finansēti izdevumi saistībā ar vieslektoru (prof. Hans Thiersch (Vācija), prof. Rainer Treptow (Vācija), prof. Günter Huber (Vācija), prof. Samuel Gento Palacios (Spānija), prof. Antonio Medina Rivilla (Spānija), asoc.prof. Jorge Pina (Spānija)) darbību četros doktorantu starptautiskajos zinātniskajos semināros, kā arī autorlīgumi saistībā ar vieslektoru studiju materiālu ievietošanu doktorantu e-vidē.
Tika segti komandējuma izdevumi un dalībmaksas 3 doktorantiem līdzdalībai doktorantu starptautiskajā tīklā TISSA (L.Aboltiņa, D.Medne, V.Priedīte) un 4 doktorantiem ECER 2008 konferencē "From Teaching to Learning" (L.Daniela, I.Lūka, A.Fernāte, D.Nīmante), lai veicinātu doktorantu un profesoru koppētījumu rezultātu publicēšanu starptautiski citējamā British Education Index (BEI) datu bāzes Eduction-line rakstu kolekcijā:
Maslo, Irina; Fernate, Andra; Kalnina, Daiga; & Daniela, Linda (2008). Quality of Promoting of New Generation Learning at School: Challenge for Teacher Education? Paper presented at the European Conference on Educational Research, University of Goteborg, 10-12 September 2008. The document was added to the Education-line collection on 18 August 2008. British Education Index data base. ID 173918
Luka, Ineta (2008). Students and the educator's co-operation as a means of development of students' ESP competence. Paper presented at the European Conference on Educational Research, University of Goteborg, 10-12 September 2008. The document was added to the Education-line collection on 18 July 2008. British Education Index data base. ID 172916
Online proposals of contributions (ECER 2008):
Maslo, Irina; Fernate, Andra; Kalnina, Daiga (2008). Quality of Promoting of New Generation Learning at School: Challenge for Teacher Education? Online proposal of contribution No. 1057. European Conference on Educational Research, University of Goteborg, 10-12 September 2008. Network 11 „Educational Effectiveness and Quality Assurance”. Session 08 „Higher Education to Improve Teaching Quality”.
Luka, Ineta (2008). Students and the educator's co-operation as a means of development of students' ESP competence. Online proposal of contribution No. 265. European Conference on Educational Research, University of Goteborg, 10-12 September 2008. Network 11 „Educational Effectiveness and Quality Assurance”. Session 06 „Leadership and Participation for Educational Effectiveness”.
Nimante, Dita (2008). Perceptions, possibilities and implementation of inclusive education in the Latvian context. Online proposal of contribution No.1387. European Conference on Educational Research, University of Goteborg, 10-12 September 2008. Network 4 “Inclusive Education”. Session 02A „Implementing Inclusion”.
Tika līdzfinansēta 3 tutoru (I.Margeviča, S.Baranova, T.Kurilova) stažēšanās Spānijas universitātē (Universidad Nacional de Educatión a Distancia, UNED) e-vides administrēšanā un konsultēšanā. Stažēšanās laikā 2008. gada 3.-7. novembrī I.Margeviča, S.Baranova un T.Kurilova piedalījās ALF e-platformas augstskolu docētāju tālākizglītības prezentācijā un satura apspriešanā un UNED rīkotajā videokonferencē "Psihopedagoģijas attīstības tendences".