- Kultūras mantojums kvalitatīvai mūsdienu cilvēka izglītībai
- Starptautiski salīdzinošo pilsoniskās izglītības pētījumu nodrošināšana
- Pieaugušo izglītības kvalitāte jauniešu iekļaušanās sekmēšanai Eiropā
- Pedagoģiskā līderība, karjeras izvēle un izglītības kvalitāte Latvijā
- Skolotāju ētika un transversālo kompetenču (21. gs. prasmju) attīstība
- Sociāli emocionālās kompetences attīstība pusaudžiem
- Ārvalstu pieredzes izpētē balstīts teorētiskais pamatojums
- Pieaugušo mācīšanās pieredze un zināšanu konstruēšana
- Jauniešu izglītības plānošana un valstiskā identitāte
Pirmais aspekts "Cilvēks un izglītība"
Tēma tiek aplūkota, īpaši uzsverot, no vienas puses, kultūras un pilsoniskās audzināšanas aspektus izglītībā, un, no otrās puses, pedagoģiskās līderības saistību ar izglītības kvalitāti. Pētniecības apakšprojekti:
- Kultūras mantojums kvalitatīvai mūsdienu cilvēka izglītībai (vad. I. Ķestere);
- Starptautiski salīdzinošo pilsoniskās izglītības pētījumu nodrošināšana (vad. A. Geske);
- Pieaugušo izglītības kvalitāte jauniešu iekļaušanās sekmēšanai Eiropas vienotajā dzīves un darbības telpā (vad. I. Maslo, I. Gehtmane-Hofmane);
- Pieaugušo mācīšanās pieredze un zināšanu konstruēšana (vad. I. Gehtmane-Hofmane);
- Skolotāju ētika un transversālo kompetenču (21. gs. prasmju) attīstība izglītības kvalitātes sekmēšanai (vad. M. Fernandezs, T. Pīgozne);
- Pedagoģiskā līderība, karjeras izvēle un izglītības kvalitāte Latvijas izglītības iestādēs (vad. M. Fernandezs, S. Surikova);
- Ārvalstu pieredzes izpētē balstīts teorētiskais pamatojums kompetenču pieejas īstenošanai Latvijā (vad. I. Odiņa);
- Sociāli emocionālās kompetences attīstība pusaudžiem ar institucionālās aprūpes pieredzi (vad. Ļ. Vasečko);
- Jauniešu izglītības plānošana un valstiskā identitāte (vad. A. Koļesovs).