2018. gada rezultāti

Publicētie raksti:

  1. Gehtmane-Hofmane, I (2018). Equine Assisted Learning: Symbolic Value of Horse as Underlying Pattern in Human Thinking. Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference, May 25th-26th, 2018 / Vol. 5, pp.81-86. http://dx.doi.org/10.17770/sie2018vol1.3379;  http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/3379/3159  ISSN 1691-5887

  2. Maslo I. "Sociālā pedagoģija". Nacionālā enciklopēdija. enciklopedija.lv/skirklis/1205 (skatīts 21.12.2018)

  3. Maslo, E. (2018). ”Give it a name and it will be yours”: how opportunities to reflect on essential questions can create space for learning. In C. Wegener, N. Meier, & E. Maslo (Eds.), Cultivating creativity in methodology and research: in praise of detours. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Palgrave Studies in Creativity and Culture. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60216-5

  4. Carlsen, A., & Maslo, E. (2018). ‘‘Growing together’’: a Latvian retrospective of learning opportunities created in the cooperation among Nordic and Baltic adult educators. International Review of Education, 64(4), 489-518. https://doi.org/10.1007/s11159-018-9725-y

  5. Koķe, T., Maslo, E. Pieaugušo pedagoģija, Latvijas Nacionālā bibliotēka, 2018.gada 7.novembrī. Rīga: Latvijas Nacionālā bibliotēka, URL: https://enciklopedija.lv/skirklis/1209

  6. Wegener, C., Meier, N., & Maslo, E. (2018). Editors’ introduction: the power of ‘showing how it happened’. In C. Wegener, N. Meier, & E. Maslo (Eds.), Cultivating creativity in methodology and research: in praise of detours (pp. 1-7). Basingstoke: Palgrave Macmillan. Palgrave Studies in Creativity and Culture.

Pieņemts publicēšanai:

Gehtmane-Hofmane I. The unique characteristics of horses for human learning purposes in Equine Assisted Learning practice. INTERNATIONAL JOURNAL OF SMART EDUCATION AND URBAN SOCIETY, Issue 10 (3) in 2019.

Iesniegtie un apstiprinātie projekti:

  1. I.Gehtmane-Hofmane. LU Akadēmiskās attīstības projekta pieteikums „Atbalsts starptautiskās sadarbības projekta iesnieguma sagatavošanai” (Erasmus +) BUCO-lab: Business University Collaboration for innovative work of students and professionals.
  2. I.Maslo. Baltic Bonus programma (Valsts Izglītības attīstības aģentūra) "LiLaC -Living Labs for Co-Creating Educational Research and Innovation" LU ZD -Z34/16, 23.05.2018.
  3. I.Maslo. LU Akadēmiskās attīstības projekts "Atbalsts doktorantūras skolas 'Cilvēkā kapicitātē un mācīšanās dzīvei dažādību iekļaujošos kontekstos attīstībai un internacionalizācija", LU AAP 22d
  4. D.Nīmante. ESF projekts „Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena "Izglītība, pedagoģija un sports" studiju programmas”, Nr. 8.2.1.0/18/I/004

Sagatavotie un iesniegtie projekti:

  1. I.Gehtmane-Hofmane. Erasmus + . BUCO-lab: Business University Collaboration for innovative work of students and professionals (Erasmus+)
  2. I.Gehtmane-Hofmane. Erasmus + Active-aging: Live & Life (ALL) (Erasmus +)
  3. I.Maslo. Project "Initial teacher training from ESD perspective, towards 2030, ITESD", under the Erasmus+ programme K2 activity. Mandats 14.02.2018.
  4. I.Maslo. Project "Smart Pedagogy for Core STEM Courses in Higher Education / SmartSTEM" (hereinafter referred to as "the grant agreement") with the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (hereinafter referred to as "the Agency"). Mandats, 05.02.2018.
  5. I.Maslo. Baltic Bonus programma (Valsts Izglītības attīstības aģentūra) "LiLaC -Living Labs for Co-Creating Educational Research and Innovation", 27.03.2018.
  6. I.Maslo. LU Efektīvās sadarbības projekts "DiT - Digitālās izglītības tehnoloģijas eksperimentālā izstrādne 21. gadsimta tautsaimniecībai". 2018.gada 8.maijs

Citi sasniegumi:

  1. I.Maslo. ECER 2018 - "Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?", 11. pētniecības tīkla orgkomitējas locekle, recenzente.
  2. I.Maslo. ERIH + International Online Journal of Educational Sciences (IOJES) [ Journal of Educational Sciences}, West University of Timisoara under Faculty of Sociology and Psychology Departament of EDUCATION SCIENCES and Romanian Institute for Adult Education (IREA) - Zinātniskās redkolēģijas locekle.
  3. I.Maslo. Doktorantūras skolas LU akadēmiskās attīstības projektā ir iesaistīti 14 doktoranti, maģistranti un doktora grāda pretendenti (LU prorektores rīkojums Nr.5/230_2018).   
  4. D. Nīmante. ESF projekts „Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena "Izglītība, pedagoģija un sports" studiju programmas”, Nr. 8.2.1.0/18/I/004, koordinatore.