Pieaugušo mācīšanās pieredze un zināšanu konstruēšana (vadītāja I. Gehtmane-Hofmane)

Konkrētās problēmas izvēle un pamatojums Pieaugušo mācīšanās būtība jeb kā un kāpēc mācās pieaugušais, un kā varam novērtēt mācīšanās rezultātu ir viens no aktuālākajiem jautājumiem ne tikai pieaugušo pedagoģijā, bet arī uzņēmējdarbībā (uzņēmumos un organizācijās). Lai nodrošinātu augstus mācību rezultātus un racionālu uzņēmumu un organizāciju  finanšu un citu resursu izmantošanu, zināšanas un izpratne par to kā un kāpēc mācās pieaugušais ir vitāli svarīgas  mērķtiecīgu un efektīvu mācību risinājumu (kas ietver starpdisciplināru curriculum izstrādi un īstenošanu, pedagoģisko risinājumu un mācību formu izvēli, nozarei specifisku mācību programmu un plānu izveidi, iekšējo treneru sagatavošanu, mācību efektivitātes novērtēšanas sistēmas izstrādi un ieviešanu, darbinieku mācību vajadzību noteikšanu un mācību prioritāšu izvirzīšanu saskaņā ar organizācijas stratēģiskajiem mērķiem u.c.) izstrādē un ieviešanā uzņēmumos un organizācijās, kas nodrošinātu augstus mācību rezultātus un uzņēmumu/organizāciju investīciju mācībās racionālu un produktīvu izmantošanu ar augstu pievienoto vērtību. Apakšprojekta virsmērķis (2016.-2018. g.) Efektīvas pieaugušo mācību sistēmas izstrāde un ieviešana uzņēmumos un organizācijās, kas nodrošinātu augstus mācību rezultātus un uzņēmumu un organizāciju investīciju mācībās racionālu un produktīvu izmantošanu. Plānotās aktivitātes un to mērķi (2016.-2018. g.): 1. aktivitāte: Mācību organizācija uzņēmumā.
1. aktivitātes mērķis: Izstrādāt, ieviest un īstenot studiju kursu „Mācību organizācija uzņēmumā”.
2. aktivitāte: Pieaugušo mācīšanās pētījumi: Datos pamatotā teorija.
2. aktivitātes mērķis: Veikt datos pamatotās teorijas pieeju salīdzinošo analīzi pieaugušo mācīšanās pētījumu veikšanai.
3. aktivitāte: Inovatīvi mācīšanās risinājumi pieaugušajiem.
3. aktivitātes mērķis: Veikt inovatīvu mācīšanās pieeju pieaugušajiem izpēti.
4. aktivitāte: ASEM LLL Hub (ASEM Education and Research Hub for Lifelong Learning) pētniecība.
4. aktivitātes mērķis: Dalība ASEM LLL Hub 2. pētniecības tīklā.
5. aktivitāte: Adult Education as a Means for Active Participatory Citizenship”.
5. aktivitātes mērķis: Dalība EU Horizon 2020 programmas projektā ,,Adult Education as a Means for Active Participatory Citizenship” EC/H2020/693382/EU 693388 - EduMAP, saskaņā ar projekta darba izpildes plānu 2016.–2018. gadam;
6. aktivitāte:International E-based Diploma and Professional Certificates in Special Education and Inclusion / SP-EDU”.
6. aktivitātes mērķis: Dalība “International E-based Diploma and Professional Certificates in Special Education and Inclusion / SP-EDU” saskaņā ar projekta darba izpildes plānu.
7. aktivitāte: Promocijas darba "Equine Assisted Learning: New Perspectives in Adult Learning Studies" rakstīšana.
7. aktivitātes mērķis: aizstāvēt disertāciju 2018. gadā.

 

Iesaistītais personāls:
  1. Ilona Gehtmane-Hofmane
  2. Dita Nīmante