Skolotāju ētika, transversālo prasmju un socioemocionālās kompetences attīstība un rakstura audzināšana izglītības kvalitātes sekmēšanai (vadītāji: M. Fernandezs, 2016-2017; T. Pīgozne, 2018-2019)

Konkrētās problēmas izvēle un pamatojums

Pētījums atbilst viedās specializācijas stratēģijas prioritātei „modernā izglītība” ar horizontālu ilgtermiņa ietekmi. Tēma skar arī tēmu  „kompetencēs balstītā izglītība”, kas ir ļoti aktuālā skolotāju sagatavošanās reformu kontekstā.

Pētījuma veids

Transformējošs pētījums (iesaistoties pētniecības procesā, pētījuma dalībnieki apgūst transversālās prasmes, kas tiek izpētītas). Tiks izpētītas skolotāju (no pamatskolas līdz vidusskolai, visos piecos Latvijas reģionos, gan pilsētu, gan lauku skolās) transversālās prasmes un to attīstīšana, izmantojot IKT (viena no transversālajām prasmēm) mācību procesā.

Sadarbības partneri (ja attiecināms): Ir paredzēta sadarbība vismaz ar LLU un RPIVA. LU ietvaros varētu sadarboties ar citu jomu pārstāvjiem (bioekonomika, biomedicīna, inženierzinātnes, datorika u.c.), kā arī STEM priekšmetu skolotāju izpētei. VISC un IZM varētu būt ieinteresēti, jo tēma skar kompetencēs balstīto izglītību (21. gs. kompetences iet kopā ar profesionālajām kompetencēm). Ir pētījuma iestrādes ar NIFU, vēl nav zināms, vai viņi varēs pieslēgties, ņemot vērā viņu augstās finansiālās prasības un projekta ierobežojumus uz ārzemniekiem.

Iesaistītais personāls:

  1. Dr. Manuels Fernandezs (vadošais pētnieks)
  2. Dr. Tamāra Pīgozne (vadošais pētnieks)
  3. Dr. Svetlana Surikova (vadošais pētnieks)
  4. Dr. Ērika Vugule (pētnieks)
  5. Vita Voitkāne (pētniece)