2017. gada rezultāti

Publicēts un ir indeksēts WoS/Scopus:
  1. Abdulrahman E. Al Lily, Jed Foland, David Stoloff, Aytac Gogus, Inan Deniz Erguvan, Mapotse Tomé Awshar, Jo Tondeur, Michael Hammond, Isabella M. Venter, Paul Jerry, Rita Birzina ... [et al.] (2017). Academic domains as political battlegrounds A global enquiry by 99 academics in the fields of education and technology. Information Development Vol. 33, N 3 (2017), p.[270]-288: DOI: 10.1177/0266666916646415, URL: http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0266666916646415 ISSN 0266-6669. (Indeksēts SCOPUS)

  2. Birzina, Rita, Dagnija Cedere (2017). The First Year Students’ Perceptions of Higher Studies: a Case of University of Latvia. (Problems and Solutions for Nowadays School, University and Adult Education). Bibliography: p.48-49 // Rural Environment. Education. Personality (REEP): Proceedings of the 10th International Scientific Conference; Jelgava, Latvia, 12-13 May, 2017 Jelgava: Latvia University of Agriculture, Institute of Education and Home Economics, 2017 Vol. 10, p.40-49: URL: http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2017/Latvia-Univ-Agricult-REEP-2017_proceedings.pdf  ISBN 9789984482590. ISSN 2255-808X (Indeksēts Web of Science)

Ir iesniegts žurnālā/grāmatā, kas ir indeksēts WoS/Scopus: Inta Krauja, Rita Birzina, Dagnija Cēdere. Meaningful reading skills for improvement of biological literacy in primary school 9 lpp. Iesniegts 11th International Scientific Conference "Rural Environment, Education, Personality 2018" rakstu krājumam. Publicēts kādā citā izdevumā, kas ir indeksēts ERIH, EBSCO u.c. Rita Birzina. Breaking barriers in non-formal adult education through flexibility of learning pathways and learning offers. In Izaicinājumi pieaugušo izglītības kvalitātes pilnveidei : Starptautiskas zinātniskas konferences rakstu krājums = Challenges for High Quality of Adult Education : International Scientific Conference : Conference Proceedings Rīga, 2017 P. 22-37. ISBN 9789934814891. Sagatavots iesniegšanai:
  1. Rita Birzina, Dagnija Cedere, Liva Petersone. The first year students’ adaptation to natural science studies in higher education 11-12 lpp. Tiks iesniegts vai nu Journal of Baltic Science Education vai Problems of Education in the 21st Century (abi žurnāli ir SCOPUS DB)
  2. Rita Birzina, Jaitip Na-Songkhla. Technological Impact of MOOCs on Learning Engagement: A Case Study from Latvia and Thailand 19-20 lpp. Iesniegsim Journal of Computing in Higher Education (SCOPUS)
Iesniegti un apstiprināti projekti: R.Birziņa. Apstiprināts LU Akadēmiskās attīstības projekts "STEM izglītība Viedās specializācijas stratēģijas īstenošanai: Kopīgas starptautiskās e-STEM maģistra studiju programmas izstrāde angļu valodā"  2018. gadam. Sagatavoti un iesniegti projekti, kas nav apstiprināti:
  1. R.Birziņa. COST Action Proposal OC-2017-1-22474 " The Creativity in History of Science for Science Education " Tīklā iesaistījās 8 valstis: Portugal (Main proposal), Germany, Turkey, Greece, Cyprus, Slovenia, Latvia, Israel, Italy. Brazil (IPC)
  2. R.Birziņa. Pieteikums LR Veselības ministrijas atklātam konkursam „Fiziskās aktivitātes veicinošas vides pētījuma veikšana izglītības iestādēs ESF projekta „Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” (Identifikācijas Nr.9.2.4.1/16/I/001) ietvaros” Id. Nr. VM 2017/21/ESF. Iepirkums tika pārtraukts VM nekorekti izstrādāto atlases un vērtēšanas kritēriju dēļ (http://www.vm.gov.lv/images/userfiles/Publiskie%20iepirkumi/scanner%2540vm.gov.lv_20180103_100525.pdf)
Iesaistīti studējošie:
  1. Līva Pētersone, LU BF II kursa bioloģijas maģistre 20902 Bioloģija (MSP)
  2. Inta Krauja, bijusī LU DZIT profesionālās bakalaura studiju progrqmma, tagadējā -maģistrante  20485 Pedagoģija (MSP)
Jaunizveidota partnerība un tīklojums: R.Birziņa. Iesaistīšanās ROSE (The relevance of Science Education) tīklā https://www.miun.se/en/rose/. Mērķis - kopējā sadarbība ar Eiropas partnervalstīm pieteikt jaunu starptautisko ROSE projektu par skolēnu interešu dabaszinātnēs noskaidrošanu. Citi sasniegumi:
  1. R.Birziņa. ASEM LLL Hub Research Network 1 „Development of ICT skills, e-learning and the culture of e-learning in lifelong learning (e-ASEM)” Veikts kopīgs pētījums ar Taizemi un Malaiziju. Par pētījuma rezultātiem ziņots  11th International Conference and Exhibition on E-Learning and Education Technology. Towards a Smart Learning Society. 5-6 December 2017 Rita Birzina. Massive open online courses (MOOCs) – how do they engage higher education students and lecturers? ict-learn.org/presentations/Day%202/English%20Sessions/Session%205/4_Rita%20Birzina.pdf. Pašlaik sākas jauns pētījuma cikls sadarbībā ar Spāniju, Taizemi un Japānu.
  2. R.Birziņa. Projekta "EduBalt - Developing capacity for teaching sustainable development in the Baltic Sea region" (http://swedesd.uu.se/programmes-projects/edubalt/) ietvaros izveidots jauns studiju kurss skolotājiem "VI ilgstspējīgai attīstībai".
  3. R.Birziņa. Adaptēta projekta "International Diploma for School Teachers in STEM Education  [eSTEM]" ietvaros Ēģiptes partneru anketa un veikts pilotpētījums, par kuru jau ziņots konferencē Kairā 11th International Conference and Exhibition on E-Learning and Education Technology. Towards a Smart Learning Society. 5-6 December 2017: Rita Birzina, Tamara Pigozne, Irina Maslo. The role of educational technology in teaching and learning of Science. http://ict-learn.org/presentations/Day%201/Session%201/4_Rita%20Birzina.pdf  
  4. R.Birziņa, T.Pīgozne. Tehnoloģijas dabaszinātņu izglītībā: vieds skolotājs un vieds skolēns. Par šo tēmu pieteiktas tēzes ECER 2018 konferencei: Rita Birzina, Tamara Pigozne. Technology as a Resource for Qualitative Science Teaching and Learning: a Smart Teacher and Smart Student.
  5. R.Birziņa. Recenzēti 8 pieteikumi ECER 2017: Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research un 1 raksts žurnālam „Ogrody Nauk i Sztuk”/ Journal of Education Culture and Society.