Bērnu un jauniešu ar mācīšanās traucējumiem dzīvesveida īpatnības un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana dzīves kvalitātes uzlabošanai (vadītāja E. Laganovska)
Pētījuma ietvaros plānots pētīt jauniešu (vidusskolas skolēnu) ar mācīšanās traucējumiem dzīvesveida īpatnības, uzmanības koncentrēšanās spējas, trauksmainības līmeni, pašorganizācijas prasmes, labizjūtu skolā, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izmantošanu un citus parametrus. Iegūtie rezultāti dos iespēju pilnveidotu priekšstatu par jauniešu ar mācīšanas traucējumiem problēmām, personība īpatnībām un dzīves kvalitāti. Plānots izpētīt kādas IKT izmanto jaunieši ar mācīšanās traucējumiem, un kā tas palīdz viņiem pārvarēt mācīšanās traucējumus. Adekvātu IKT izmantošana var radīt iespēju jauniešiem labāk pārvarēt mācīšanās grūtības un uzlabot viņu dzīves kvalitāti.
Pētījumā paredzēts veikt skolēnu ar mācīšanās traucējumiem skolotāju aptauju, lai noskaidrotu skolotāju attieksmi un pedagoģisko darbu ar jauniešiem ar mācīšanās traucējumiem. Paredzēts organizēt jauniešu diskusijas, veikt jauniešu personības izpēti, izmantojot Vīnes testu sistēmu un veikt jauniešu anketēšanu.
Pētījuma rezultāti veidos pamatu tālākajiem pētījumiem un darbam, lai jaunieši varētu labāk pārvarēt mācīšanās traucējumus un uzlabotos viņu dzīves kvalitāte.
Dalībnieki:
- Mg.paed. Egija Laganovska (pētniece)
- Dr.paed. Dita Nīmante (vadošā petniece)
- Mg.paed. Irēna Andersone (ex.Trubina) (pētniece)
- Mg.paed. Alvis Valdemiers
- Pētījumā plānots iesaistīt LU maģistrantus: E. Laganovskas studentus (Vita Vasiļonoka, kas šobrīd raksta maģistra darbu “Informācijas tehnoloģiju izmantošana logopēdiskās nodarbībā” un Agne Berga, kura plāno rudenī stāties maģistrantūrā).