LZP fundamentālā pētījuma projekts „Izglītības sistēmas kvalitātes, mūžizglītības, iekļaujošās un mediju pedagoģijas pētījums Latvijas un starptautiskā kontekstā”

LZP fundamentālā pētījuma projekts „Izglītības sistēmas kvalitātes, mūžizglītības, iekļaujošās un mediju pedagoģijas pētījums Latvijas un starptautiskā kontekstā” (Investigation of education system quality, lifelong learning, inclusive pedagogy, and media pedagogy within Latvia’s and international context)

Projekta vadītāji: Dr. phys., prof. Andris Kangro, Dr. habil. paed., prof. Irīna Maslo, Dr. habil. psych., prof. Ārija Karpova, Dr. paed., prof. Aīda Krūze.

Projekta īstenošanas laiks: 2010.–2012. 

Projekta anotācija:

Mūsdienu multikulturālajā sabiedrībā aizvien lielāku uzmanību nākas pievērst mūžizglītības, mediju pedagoģijas un dažādības problēmām, kuras nosaka nepieciešamību meklēt jaunus risinājumus izglītības sistēmas darbības pilnveidošanai un ilgtspējīgai attīstībai. Projekta nozīmība saistās ar to, ka tiek iegūti un attīstīti papildu resursi sekundārās datu analīzes veikšanai, kas paaugstina izglītības kvalitātes salīdzinošo pētījumu efektivitāti un ļauj aprobēt arī iekļaujošās pedagoģijas teorijas, dodot ieguldījumu izglītības sistēmas attīstībā. Projekta īstenošana nodrošinātu Latvijas atpazīstamību izglītības zinātnes starptautiskajā apritē un sniegtu jaunas atziņas par Latvijas izglītības sistēmas kvalitāti, tās pilnveides iespējām, mediju pedagoģijas, iekļaujošās pedagoģijas un mūžizglītības nozīmi mūsdienu izglītībā.

Projekta īstenotāji: četru 2009. gadā uzsākto LZP projektu – Nr. 09.1519 (A.Kangro), Nr. 09.1131 (I.Maslo), Nr. 09.1034 (Ā.Karpova), Nr. 09.1483 (A.Krūze) – dalībnieki.

Rezultāti:

  • ieguldījums Communities of Practice Latvijas nacionālo ekspertu izvirzīto problēmu risināšanā;
  • iekļaujošās pedagoģijas attīstības galveno virzienu izstrādāšana, balstoties uz teorētiskajām atziņām un pētījumu rezultātiem;
  • izglītības vadības kā vadībzinātnes sastāvdaļas teorijas un metodoloģijas pilnveidošana Latvijā, balstoties uz starptautiski atzītu datu analīzes matemātisko metožu ieviešanu un lietošanu izglītības pētījumu datu sekundārajā analīzē;
  • mediju pedagoģijas teorijas pilnveidošana, izstrādājot audiovizuālo masu mediju, mācību grāmatu un muzeju izmantošanas modeļus un zinātniski pamatotus ieteikumus šo mediju izmantošanai mūžizglītības procesā;
  • Latvijas apstākļiem atbilstošs veselīgas/veiksmīgas novecošanas modelis, kuru veidos sociāli psiholoģiski un medicīniski bioloģiski parametri, kas ir aktuāli nācijas novecošanās un cilvēkresursu apzināšanās kontekstā;
  • zinātniskas publikācijas un monogrāfijas, referāti starptautiskās konferencēs par galvenajiem projekta rezultātiem.