ESF finansētā projekta „Atbalsts izglītības pētījumiem” (1.2.2.3.2.apakšaktivitāte) pētījums "Jaunu izaicinājumu un to risināšanas iespēju identificēšana un analīze, kas ietekmē pieaugušo (18-24 gadi) iesaistīšanos (atgriešanos) mūža mācīšanās procesā"

Study “Identification and Analysis of New Challenges and Solutions that Have Influence on Engagement and Reintegration of Adults (18-24 years) in Lifelong Learning” funded by ESF project "Support to education research" (sub-activity 1.2.2.3.2.)

Projekta līg. Nr. 2011/0011/1DP/1.2.2.3.2/11/IPIA/VIAA/001

LU reģ. Nr. ESS2011/123

Pētījuma dalībvalstis: ASEM LLL Hub dalībvalstis

Pētījuma īstenošanas laiks: 2011.–2015.

Pētījuma mājaslapa: skatīt ŠEIT

Pētījuma mērķis un uzdevumi:

Mērķis: Palielināt personu (18–24) īpatsvaru, kam ir vidējā izglītība un kas demonstrē gatavību mācīties (EU 2020: ESL <10%). Iesaistīt personas 18–24 vecumā mācīšanās procesā formālās izglītības iestādē pamatizglītības un vidējās izglītības ieguvei.
Uzdevumi:

  • Identificēt jaunus izaicinājums (šķēršļus) un to risināšanas (pārvarēšanas) iespējas. kas jāņem vērā, definējot izglītības politiku attiecībā uz pieaugušo (18–24) ar nepabeigtu pamata vai vidējo izglītību iesaistīšanu  izglītības (mācīšanās) procesā.
  • Izstrādāt uz Latvijas un starptautiskās labas prakses izpētes rezultātiem balstītus priekšlikumus valsts politikas pilnveidei Early School Leavers īpatsvara samazināšanai līdz 10%.

Projekta rezultāti:

2011. gadā

  • izstrādāta un starptautiski apspriesta izmēģinājuma pētījuma un pamatpētījuma metodoloģija, noteikti datu vākšanas, analīzes un interpretācijas posmi;
  • sagatavoti izmēģinājuma pētījuma datu vākšanas instrumenti: instrumentārija komplekts latviešu un angļu valodā;
  • pilotēts un adaptēts Latvijas vakara (maiņu) skolu kontekstā pētījuma instrumentārijs latviešu valodā;
  • izveidotas trīs respondentu datu bāzes: 18–24 g. jauniešu respondentu datu bāze; vakara (maiņu) un neklātienes vidusskolu pedagogu respondentu datu bāze; darba devēju respondentu datu bāze;
  • veikta pētījuma anketēšana un tās gaitas monitorings 18–24 g. jauniešu, vakara (maiņu) un neklātienes vidusskolu pedagogu un darba devēju vidū;
  • veikta pētījuma starprezultātu (anketēšanas) primārā analīze Google vidē;
  • precizēta pētījuma metodoloģija;
  • veikta pētījuma starprezultātu publiskošana Latvijā un ārzemēs:
    • vakarskolu reģionālajās darba sanāksmēs un semināros;
    • ASEM LLL Hub seminārā Ķīnā, Šanhajā (East China Normal University);
    • ASEM LLL Hub seminārā-konferencē Manilā, Filipīnās (Ateneo de Manila Business School)

2012. gadā

  • veikta pētījuma kvantitatīvā posma datu sekundārā analīze un interpretācija par e-mācīšanos; mācīšanos darba vietā; pieaugušo izglītotājiem nepieciešamajām kompetencēm; motivāciju mācīties un mācīšanās iespējām; sarežģīto mācību priekšmetu mācīšanos;
  • veikta pētījuma kvalitatīvā posma sagatavošana: sastādīts skolēnu un skolotāju fokusa grupu diskusiju un skolu apmeklējuma grafiks;
  • veikta situācijas izpēte Latvijas reģionos jaunu iespēju noteikšanai atsevišķu vakarskolu kontekstā un reģionālā kontekstā;
  • veikta pētījuma kvalitatīvā posma (reģionālo fokusa grupu diskusiju) datu primārā apstrāde un analīze;
  • veikta pētījuma starprezultātu publiskošana Latvijā un ārzemēs:
    • vakarskolu reģionālajās darba sanāksmēs un semināros
    • LU 70. akadēmiskajā konferencē;
    • ASEM LLL Hub Forumā 2012 Kopenhāgenā.

2013. gadā

  • veikta pētījuma kvalitatīvā posma (reģionālo fokusa grupu diskusiju) datu sekundārā apstrāde un analīze;
  • veikta pētījuma starprezultātu publiskošana Latvijā un ārzemēs:
    • vakarskolu reģionālajās darba sanāksmēs un semināros;
    • ASEM LLL Hub konferencē Indijā, Tirupāti Universitātē;
    • LU 71. akadēmiskajā konferencē;
    • ASEM LLL Hub 4. pētniecības tīkla darba sanāksmē Hamburgā (Vācijā);
    • ECER 2013 konferencē Stambulā.

2014.2015. gada rezultāti ir atrodami pētījuma mājas lapā: skatīt ŠEIT