ESF finansētā projekta „Atbalsts izglītības pētījumiem” (1.2.2.3.2.apakšaktivitāte) pētījums "Jaunu izaicinājumu un to risināšanas iespēju identificēšana un analīze, kas ietekmē pieaugušo (18-24 gadi) iesaistīšanos (atgriešanos) mūža mācīšanās procesā"
Study “Identification and Analysis of New Challenges and Solutions that Have Influence on Engagement and Reintegration of Adults (18-24 years) in Lifelong Learning” funded by ESF project "Support to education research" (sub-activity 1.2.2.3.2.)
Projekta līg. Nr. 2011/0011/1DP/1.2.2.3.2/11/IPIA/VIAA/001
LU reģ. Nr. ESS2011/123
Pētījuma dalībvalstis: ASEM LLL Hub dalībvalstis
Pētījuma īstenošanas laiks: 2011.–2015.
Pētījuma mājaslapa: skatīt ŠEIT
Pētījuma mērķis un uzdevumi:
Mērķis: Palielināt personu (18–24) īpatsvaru, kam ir vidējā izglītība un kas demonstrē gatavību mācīties (EU 2020: ESL <10%). Iesaistīt personas 18–24 vecumā mācīšanās procesā formālās izglītības iestādē pamatizglītības un vidējās izglītības ieguvei.
Uzdevumi:
- Identificēt jaunus izaicinājums (šķēršļus) un to risināšanas (pārvarēšanas) iespējas. kas jāņem vērā, definējot izglītības politiku attiecībā uz pieaugušo (18–24) ar nepabeigtu pamata vai vidējo izglītību iesaistīšanu izglītības (mācīšanās) procesā.
- Izstrādāt uz Latvijas un starptautiskās labas prakses izpētes rezultātiem balstītus priekšlikumus valsts politikas pilnveidei Early School Leavers īpatsvara samazināšanai līdz 10%.
Projekta rezultāti:
2011. gadā
- izstrādāta un starptautiski apspriesta izmēģinājuma pētījuma un pamatpētījuma metodoloģija, noteikti datu vākšanas, analīzes un interpretācijas posmi;
- sagatavoti izmēģinājuma pētījuma datu vākšanas instrumenti: instrumentārija komplekts latviešu un angļu valodā;
- pilotēts un adaptēts Latvijas vakara (maiņu) skolu kontekstā pētījuma instrumentārijs latviešu valodā;
- izveidotas trīs respondentu datu bāzes: 18–24 g. jauniešu respondentu datu bāze; vakara (maiņu) un neklātienes vidusskolu pedagogu respondentu datu bāze; darba devēju respondentu datu bāze;
- veikta pētījuma anketēšana un tās gaitas monitorings 18–24 g. jauniešu, vakara (maiņu) un neklātienes vidusskolu pedagogu un darba devēju vidū;
- veikta pētījuma starprezultātu (anketēšanas) primārā analīze Google vidē;
- precizēta pētījuma metodoloģija;
- veikta pētījuma starprezultātu publiskošana Latvijā un ārzemēs:
- vakarskolu reģionālajās darba sanāksmēs un semināros;
- ASEM LLL Hub seminārā Ķīnā, Šanhajā (East China Normal University);
- ASEM LLL Hub seminārā-konferencē Manilā, Filipīnās (Ateneo de Manila Business School)
2012. gadā
- veikta pētījuma kvantitatīvā posma datu sekundārā analīze un interpretācija par e-mācīšanos; mācīšanos darba vietā; pieaugušo izglītotājiem nepieciešamajām kompetencēm; motivāciju mācīties un mācīšanās iespējām; sarežģīto mācību priekšmetu mācīšanos;
- veikta pētījuma kvalitatīvā posma sagatavošana: sastādīts skolēnu un skolotāju fokusa grupu diskusiju un skolu apmeklējuma grafiks;
- veikta situācijas izpēte Latvijas reģionos jaunu iespēju noteikšanai atsevišķu vakarskolu kontekstā un reģionālā kontekstā;
- veikta pētījuma kvalitatīvā posma (reģionālo fokusa grupu diskusiju) datu primārā apstrāde un analīze;
- veikta pētījuma starprezultātu publiskošana Latvijā un ārzemēs:
- vakarskolu reģionālajās darba sanāksmēs un semināros
- LU 70. akadēmiskajā konferencē;
- ASEM LLL Hub Forumā 2012 Kopenhāgenā.
2013. gadā
- veikta pētījuma kvalitatīvā posma (reģionālo fokusa grupu diskusiju) datu sekundārā apstrāde un analīze;
- veikta pētījuma starprezultātu publiskošana Latvijā un ārzemēs:
- vakarskolu reģionālajās darba sanāksmēs un semināros;
- ASEM LLL Hub konferencē Indijā, Tirupāti Universitātē;
- LU 71. akadēmiskajā konferencē;
- ASEM LLL Hub 4. pētniecības tīkla darba sanāksmē Hamburgā (Vācijā);
- ECER 2013 konferencē Stambulā.
2014.–2015. gada rezultāti ir atrodami pētījuma mājas lapā: skatīt ŠEIT