Starptautiskais projekts „Digitālā laikmeta biznesa radīšana – e-mentorings jauno eiropiešu uzņēmējspējas attīstībai – CReBUS”

     

Creating a business in the digital age – developing entrepreneurship competencies for young Europeans through eMentorship – CReBUS

Projekta starptautiskais Nr. 511822-LLP-1-2010-1-RO-KA3-KA3MP

Projekta līg. Nr. 2010-4078/001–001

LU reģ. Nr. ZD2010/2684

Projekta Nr. A-2684-040

Projekta mājaslapa: skatīt ŠEIT 

Projekta dalībvalstis: Rumānija, Itālija, Latvija, Austrija, Spānija

Projekta īstenošanas laiks: 2010.–2012.

Projekta mērķis un uzdevumi:

Projekta galvenais mērķis ir izveidot jaunu tiešsaistes mācīšanās vidi, lai atbalstītu jauniešu un augstskolu absolventu uzņēmējdarbības kompetences. Konkrētie uzdevumi ir:

  • izvērtēt jauno uzņēmēju mācīšanās vajadzības un intereses;

  • apzināt jauniešu un nākamo absolventu interešu jomas biznesa sākšanai, kā arī iespējamās barjeras (šķēršļus);

  • definēt programmu, lai attīstītu uzņēmējdarbības kompetences, izmantojot Web 2.0 mācīšanās iespējas;

  • izveidot mājaslapu, kas piedāvā mācīšanās aktivitātes un vebinārus, video konferences, iespējas sociālajiem kontaktiem un citus resursus mācībām tiešsaistē, kā arī e-mentoringu;

  • izveidot tiešsaistes sadarbību un sociālo tīklu iesaistot jaunos uzņēmējus, skolotājus un citas ieinteresētās puses;

  • izmantot potenciālos projekta rezultātus turpmākai attīstībai un ilgtspējīgumam pēc ES projekta finansēšanas perioda.

Projekta kopsavilkums: Nepieciešamības, kuras radušās pēc-krīzes sabiedrībā, Eiropas līmenī veiktie pētījumi ‘jaunas prasmes jauniem darbiem’, Eiropas stratēģiskie dokumenti 2020. gadam – viss norāda uz jaunu nozaru rašanos un jaunu prasmju nepieciešamību, kurām pamatā būs spējas uzņemties vadību un zināšanas informācijas un tehnoloģiju jomā. Kā minēts OECD Inovācijas Stratēģijā, vadības spējas, attieksme, spēja uzņemties riskus, radošums u.c. būs izšķirošās kompetences nākotnes ekonomikai (OECD, 2009). CReBUS projekta mērķis ir izveidot apmācības sistēmu, kas veicinātu studentu/absolventu (vecumā no 18-35 gadiem) uzņēmējdarbības prasmju attīstīšanu ar Web 2.0 palīdzību. Lai atrisinātu bezdarba un imigrācijas problēmas jauniešu vidū, kuriem jāiztur smagākas pārbaudes darba tirgū, mērķis satuvināt biznesu un jauniešus, sniedzot viņiem iespēju uzsākt pašiem savu biznesu, ir ilgdzīvotspējīgs risinājums. Izmantojot Web 2.0 mācīšanās iespējas, platformas un e-mentoringa tīklu, jaunie Eiropas uzņēmēji varēs mācīties no jau esošu, veiksmīgu uzņēmumu vadītāju prakses un pieredzes visdažādākās biznesa jomās. Mērķauditorijā ietilpst 4 dažādas grupas: jaunie uzņēmēji vecumā no 18-35 gadiem, topošie un esošie pedagoģijas, psiholoģijas un vadības zinību absolventi, darba devēju un apvienību pārstāvji un mazie-vidējie uzņēmumi.


Projekta rezultāti:

Galvenās publikācijas:

Surikova, Svetlana; Pīgozne, Tamāra; Maslo, Irina (2013). CReBUS project transnational needs analysis: concept and findings of the research. Project report is developed on March 31, 2011 in the framework of the project “Creating a business in the digital age – developing entrepreneurship competencies for young Europeans through eMentorship – CReBUS”. Rīga: Latvijas Universitāte, 90 lpp. Iespiests SIA „Latgales druka”. ISBN 978-9934-517-02-0
Ardeleanu, Anca Monica; Papuc, Razvan Mihail; Bratu, Anca (2012). Entrepreneurship for Students in Social Sciences. CReBUS project team: Magdalena Platis; Monica Ardeleanu; Razvan Papuc; Simona Sava, Laura Malita, Catalin Martin; Gerhard Doppler; Javier Farto Lopez, Carolina Paneda; Irina Maslo, Svetlana Surikova, Tamāra Pīgozne, Manuels Fernandezs; Stefano Tirati, Giovanni Crisona, Anna Sarateanu; Renata Prokeinova, Iveta Zentková, Andrea Zalabaiova. Timişoara: Mirton, 97 p. ISBN 978-973-52-1281-0
Training Pack (2012). Training pack is developed in the framework of the project “Creating a business in the digital age – developing entrepreneurship competencies for young Europeans through eMentorship – CReBUS”. Project No. 511822-LLP-1-2010-1-RO-KA3-KA3MP. Development period: 2010-2012. Editor: Ardeleanu, Anca-Monica. DVD format.
Surikova, Svetlana; Maslo, Irina (2012). Preferable process of entrepreneurship training and e-mentoring for business start-up: A case study of the CReBUS project. The proceedings of the International Conference “Entrepreneurship Education - A Priority for the Higher Education Institutions – CReBUS”, October 8-9, 2012, Bucharest, Romania. Martin, Catalin; Druica, Elena (Eds.) Medimond - Monduzzi Editore International Proceedings Division, printed in October 2012 by Editografica, Bologna, Italy, pp. 233-238. ISBN 978-88-7587-656-2
Surikova, Svetlana; Pigozne, Tamara (2012). Entrepreneurial motivations from the students and entrepreneurs’ perspectives: A case study of the CReBUS project. The proceedings of the International Conference “Entrepreneurship Education - A Priority for the Higher Education Institutions – CReBUS”, October 8-9, 2012, Bucharest, Romania. Martin, Catalin; Druica, Elena (Eds.) Medimond - Monduzzi Editore International Proceedings Division, printed in October 2012 by Editografica, Bologna, Italy, pp. 239-244. ISBN 978-88-7587-656-2
Maslo, Irina; Fernández González, Manuel Joaquin (2012). The central role of educational leadership for developing students' intrapreneurship attitudes in Higher education settings: a case study from Latvia. The proceedings of the International Conference “Entrepreneurship Education - A Priority for the Higher Education Institutions – CReBUS”, October 8-9, 2012, Bucharest, Romania. Martin, Catalin; Druica, Elena (Eds.) Medimond - Monduzzi Editore International Proceedings Division, printed in October 2012 by Editografica, Bologna, Italy, pp. 169-172. ISBN: 978-88-7587-656-2
Fernández González, Manuel Joaquin; Vostrikovs, Sergejs (2012). Students’ intrapreneurship in Higher education settings and its relevance in the formation of entrepreneurship attitudes: a case study from Latvia. The proceedings of the International Conference “Entrepreneurship Education - A Priority for the Higher Education Institutions – CReBUS”, October 8-9, 2012, Bucharest, Romania.Martin, Catalin; Druica, Elena (Eds.) Medimond - Monduzzi Editore International Proceedings Division, printed in October 2012 by Editografica, Bologna, Italy, pp. 90-94. ISBN: 978-88-7587-656-2

Martin, Catalin; Surikova, Svetlana; Pīgozne, Tamāra; Maslo, Irina (2011). Needs and perspectives in developing the students’ entrepreneurship competences. A case study from CReBUS research project. Journal of Educational Sciences. 1/2011 (volume 23), pp.38-49. West University from Timisoara. ISSN 1454-7678