Starptautiskais projekts "Ieguvumi no Validpack: to izplatīšana Eiropā – CAPIVAL”
Capitalizing on Validpack: going Europe wide – CAPIVAL
Projekta starptautiskais Nr. 511883-LLP-1-2010-1-R0-KA4-KA4MP
Projekta līg. Nr. 2010-4043/001-001
LU reģ. Nr. ZD2010/2683
Projekta Nr. A-2683-040
Projekta dalībvalstis: Rumānija, Itālija, Latvija, Vācija, Portugāle, Francija, Spānija, Dānija, Nīderlande
Projekta īstenošanas laiks: 2010.–2012.
Projekta mērķis un uzdevumi:
CAPIVAL projekta mērķis ir izveidot un uzturēt Eiropas tīklu, kas veicinātu Validpack (kompetences novērtēšanas līdzekli skolotājiem, kas ir radies VINEPAC projektā) ieviešanu 20 Eiropas valstīs. Šis vispārīgais CAPIVAL mērķis ir izteikts šādos specifiskos uzdevumos:
- iepazīstināt visas Eiropas valstis ar Validpack esamību, nodibinot nacionālos Validpack kontakta centrus;
- apzināt Validpack nepieciešamību, nozīmi un potenciālu dažādos nacionālos kontekstos, veicot Validpack pārbaudi ieinteresētajās organizācijās – novērtēšanas centros, pieaugušo izglītības centros/iestādēs, profesionālajās asociācijās, darba devēju vidū, u. c., tādējādi veicinot šī līdzekļa izmantošanu;
- sadarbojoties ar atbilstošajām ieinteresētajām pusēm, nodrošināt Validpack piemērošanu;
- atbalstīt Validpack ieviešanu, veidojot kursus kompetences vērtētājiem, kā arī rokasgrāmatas, kurās atspoguļots kompetences novērtēšanas process visās tā fāzēs un aspektos, raksturojot tā kvalitātes kritērijus.
- plaši izplatīt Validpack ieviešanas rezultātus.
Projekta kopsavilkums: Neskatoties uz nepieciešamību pēc augsti kvalificētiem darbiniekiem, kuri specializētos atbalsta sniegšanā pieaugušo izglītībai, Eiropā tiek piedāvātas tikai dažas izglītības/apmācību programmas šāda veida profesionāļiem. Vēl mazāks piedāvājumu klāsts ir programmām, kuras ir iespējams pārstrādāt un pielāgot jaunām prasībām. Šo iemeslu dēļ pasniedzēji bieži vien uzņemas mācīšanās pienākumus, patstāvīgi pilnveidojot savas prasmes, kuras tiek apgūtas neformālā un informālā veidā. Padarīt šīs prasmes redzamas un oficiāli atzītas mūsdienās ir kļuvis par nepieciešamību, kura tiek minēta saistībā ar nacionālās kompetenču novērtēšanas sistēmas ieviešanu un novērtēšanas līdzekļu attīstīšanu. CAPIVAL projektā ir paredzēts izmantot VINEPAC projekta rezultātus – pasniedzēju, kuri specializējas darbā ar pieaugušajiem, psihopedagoģisko kompetenču validēšanu, pielietojot Validpack, kas sekmē pasniedzēju formālā, neformālā un informālā veidā iegūto kompetenču novērtēšanu un dokumentēšanu.
Projekta rezultāti:
Handbook for the assessment and validation of pedagogical competences of adult educators (2012). Coordinators: Ruud Duvekot, Jeroen Geerts. Authors: development partnership and team of the project „CAPIVAL - Capitalizing on Validpack: going Europe wide”: Simona Sava, Andreea Siliman, Larisa Pirvu, Luminita Saftu, Ruud Duvekot, Jeroen Geerts, Stefanie Jütten, Anne Strauch, France Uebersfeld, Christelle Claquin, Irina Maslo, Tamara Pigozne, Manuels Fernandezs, Isabel Pardal, Cidália Rosa, Esther Cañada Herrero, Miquel Fort Marrugat, Emilia Aiello, Natalia Fernandez Alcala, Rocco Marcello Postiglione, Battista Castagna. Timişoara: BRUMAR, 123 p. ISBN 978-973-602-816-8 | |
Validpack Evaluator. Quality Assurance Indicators. A Guide (2012). Coordinators: France Uebersfeld, Christelle Claquin. Authors: development partnership and team of the project „CAPIVAL - Capitalizing on Validpack: going Europe wide”: Simona Sava, Andreea Siliman, Larisa Pirvu, Luminita Saftu, Ruud Duvekot, Jeroen Geerts, Stefanie Jütten, Anne Strauch, France Uebersfeld, Christelle Claquin, Irina Maslo, Tamara Pigozne, Manuels Fernandezs, Isabel Pardal, Cidália Rosa, Esther Cañada Herrero, Miquel Fort Marrugat, Emilia Aiello, Natalia Fernandez Alcala, Rocco Marcello Postiglione, Battista Castagna. Timişoara: BRUMAR, 18 p. ISBN 978-973-602-867-0 | |
Pieaugušo izglītības treneru pedagoģiskās kompetences novērtējuma un validācijas rokasgrāmata (2012). Izdevuma koordinatori: Rūds Duvekots, Džerons Gērts, France Vēbersfelda, Kristelle Klakvina. Autoru kolektīvs - CAPIVAL projekta „Ieguvumi no Validpack: to izplatīšana Eiropā” sadarbības partneri: Simona Sava, Andreja Silimana, Larisa Pirvu, Luminita Saftu, Rūds Duvekots, Džerons Gērts, Stefānija Jitena, Anne Strauča, France Vēbersfelda, Kristelle Klakvina, Irina Maslo, Tamāra Pīgozne, Izabella Pardala, Cidalia Rosa, Estere Kaņada Herero, Mikels Forts Marugats, Emilia Aijo, Natalia Fernandeza Alkala, Roko Marčello Postiglione, Batista Kastaņa. Rīga: Latvijas Universitāte, 134 lpp. Iespiests SIA „Latgales druka”. ISBN 978-9934-517-00-6 (latv.izd.) | |
Maslo, Irina; Surikova, Svetlana; Karttunen, Anni; Aarna, Olav (2012). Validation of non-formal and informal learning in Latvia, Estonia and Finland: An analysis of the context. Journal of Educational Sciences. No. 2(26), 2012, pp. 29-41. West University from Timisoara. ISSN 1454-7678 | |
Surikova, Svetlana; Rutka, Lūcija; Karttunen, Anni; Jõgi, Larissa (2012). Testing of the Validpack instrument in Latvia, Estonia and Finland: The opinions of experts.The proceedings of the International Conference “Back to Work: the Role of Validation of Competences in Professional Counselling of Adults”, December 7-8, 2012, Thessaloniki, Greece. Zarifis, K. Georgios; Martin, Catalin; Sava, Simona (Eds.) Medimond - Monduzzi Editore International Proceedings Division, printed in December 2012 by Editografica, Bologna, Italy, pp. 87-92. ISBN 978-88-7587-661-6 | |
Rutka, Lūcija; Briede, Baiba; Surikova, Svetlana; Latkovska, Evija (2012). Analysis of the validation instrument of adult educators’ competences: The results of the Validpack second testing session in Latvia. Journal of Educational Sciences. Vol. 26, No 2, 2012, pp. 42-51. West University from Timisoara. ISSN 1454-7678 |